Naprawdę sporo na temat szkoleń prowadzonych przy pomocy gier nauczyłem się od Petera Brawna, który szybko stał się najwyższej klasy trenerem dla firm. Dokładne wskazówki w zakresie użycia tego rodzaju metod edukacyjnych możesz znaleźć na wybranych stronach w Internecie, dla przykładu: Gry Menedżerskie
Jakie mogę wskazać typy projektów szkoleniowych, w czasie których można zaplanować symulacje menedżerskie?
Jestem w stanie wylistować dwa podstawowe rodzaje szkoleń.
Projekty szkoleniowe typu „open” są kierowane do prawie całej populacji pracowników firm. Są oparte o zapisy z wyboru i każdy chętny sam określa najbardziej dogodny dla niego zakres szkolenia. Jego pracodawca najczęściej pokrywa koszty szkolenia.
Inny rodzaj – kursy dedykowane tylko dla jednego przedsiębiorstwa – poprzedzane bywają diagnozą problemów danej instytucji oraz skierowane tylko do jej pracowników. Te kursy zwykle bywają organizowane na trzy różne sposoby:
wydział HR w danej organizacji przeprowadza badanie wymagań szkoleniowych i wybiera firmę szkoleniową, która przeprowadzi sesję szkoleniową,
przedsiębiorstwo przygotowuje badanie potrzeb szkoleniowych i korzysta z pomocy znanych doradców biznesu, którzy posiadają wiedzę w tym zakresie,
przedsiębiorstwo zleca sporządzenie badania potrzeb szkoleniowych oraz przeprowadzenie sesji szkoleniowej instytucji szkoleniowo-doradczej.
Anna Łaguna i Wojciech Nowak w ostatniej publikacji wskazują różnice pomiędzy planowaniem gier w szkoleniu zorganizowanym w trybie nazywanym „close” i otwartym.
W kursie o charakterze otwartym nie organizuje się analizy potrzeb szkoleniowych, ale wybiera się odpowiednią metodę marketingową, która ma z założenia zdiagnozować rozmiar zainteresowania na wybrany rodzaj sesji szkoleniowej.
Symulacje w projekcie dedykowanym tylko dla jednego przedsiębiorstwa wykorzystywane są na skutek zapytania ofertowego organizacji, która kupuje szkolenie.
Dalsze szczegóły opiszę w następnym blogu
Edward Jaca
Redaktor tej notatki jest absolwentem kierunku religioznastwa Uniwersytetu Opolskiego i studiów podyplomowych z dziedziny . Posiada licencję Mistrza Kreatywności IBK. Pracuje w Sopocie. Od czternatu sezonów prowadzi zajęcia i tworzy badania odnoszące się do zarządzania czasem w sektorze „telekomunikacja”.
SŁOWA KLUCZOWE:
Symulacje Integracyjne
Szkolenia dla pracowników
Gry tworzone na miarę
Motywowanie
Symulacje Six Sigma
Zarządzanie czasem
Szkoła dla trenerów
Ćwiczenia dla facylitatorów