Działanie coachingowe w grach menedżerskich

Prowadzenie gier dla menedżerów i symulacji szkoleniowych było dla mnie zawsze niezwykle czasochłonne. Prowadzący szkolenie powinien zdobyć pewne kwalifikacje pozwalające na angażowanie w zadania osób uczestniczących w szkoleniu. Takie kwalifikacje zawierają takie obszary: zarządzanie złymi doświadczeniami z przeszłości, przywództwo, organizowanie pracy za pomocą odpowiednich zadań i działania coachingowe.
Działanie coachingowe określa się jako bezpośrednie spotkanie dwóch ludzi. Kompetentna osoba ma rolę trenera oraz pomaga drugiej osobie w określaniu i planowaniu zamierzeń. Dlatego działanie coachingowe jest odpowiednią metodą w czasie gier dla menedżerów i symulacji biznesowych. Jest wiele argumentów, żeby wykorzystać działanie coachingowe w trakcie gier menedżerskich oraz symulacji opisujących działanie firmy. Dowiedziałem się o nich, gdy wszedłem na taki serwis internetowy:
Ekonomiczne Gry Biznesowe – Zestawienie
Rezultaty stosowania działania coachingowego w trakcie gier decyzyjnych oraz symulacji szkoleniowych zwykle są jak poniżej:
–    wytworzenie zadowolenia uczestników,
–    budowanie głębszych więzi pracownikami będącymi na szkoleniu,
–    możliwość otwarcia nowego biznesu,
–    odkrycie celu życiowego przez uczestników,
–    pełniejsza znajomość własnych wartości,
–    wybranie nowej metody rozwijania kariery,
–    wzbogacanie kwalifikacji zarządczych i zarządzania pracą ludzką,
–    balans między działalnością interpersonalną i w wykonywanym zawodzie.

Dwa dni temu zorganizowałem szkolenie dla handlowców i ich przełożonych w Krynicy w hotelu Hyrny. I w trakcie tego szkolenia zastosowanie działanie coachingowe w trakcie gier menedżerskich oraz symulacji opisujących działanie firmy. Uczestnicy szkolenia okazali się bardzo zaangażowani w zadania, które przygotowałem. Następnie opisaliśmy takie postulaty:
–    rola przełożonego bywa kluczowa w przedsiębiorstwie,
–    kierowanie działem pracowniczym wymaga specjalnych kwalifikacji,
–    kultura organizacyjna firm w różnych branżach jest podobna.

W drugim artykule zobrazuję technikę czterech kapeluszy. Często ją stosuję, jeśli piszę symulacje biznesowe.

Andrzej Stefanowicz
Autor tego felietonu jest absolwentem kierunku fizyki Uniwersytetu Gdańskiego i studiów podyplomowych z dziedziny  ochrony środowiska. Posiada certyfikat Mistrza Przywództwa Osobistego MKM. Kieruje agencją treningową w Kielcach.  Od dwudziestu lat prowadzi zajęcia i tworzy gry odnoszące się do rozwiazywania konfliktów w sektorze „internet i e-business”.

O TYM PISZEMY:
Gry Negocjacyjne
Kursy sprzedażowe
Gry licencjonowane
Coaching
Gry dla przemysłu
Planowanie strategiczne
Szkoła dla trenerów
Licencje dla moderatorów gier