Zarządzanie czasem w aktywności dyrektorów i kierowników

W ubiegłych miesiącach ilość przedsięwzięć i związanych z nimi czynności osób na stanowiskach kierowniczych niezwykle się powiększyła. Kierownicy starają się być efektywni, ale zarządzanie ich czasem staje się dość skomplikowane. W tym miejscu prezentuję wyniki badań „zarządzanie aktywnością menedżerów”. Więcej wskazówek można znaleźć na tej stronie:
Programy – Szkolenia Z Negocjowania
Wyniki projektów badawczych na temat wykorzystania czasu przez menedżerów są jak opisałem poniżej:
1. Jedynie 10% kierowników projektów lub zespołów nie narzeka na brak czasu.
2. Pozostali deklarują, że chcieliby 3 godziny czasu dodatkowego.
3. 65% kierowników narzeka na stały niedobór zasobów czasowych.
4. Długość dnia koncentracji badanych kierowników i dyrektorów oddziałów kształtuje się od 8,5 do dwunastu godzin.
5. Zbytnio podzielony jest dzień pracy. Powoduje to większą zachorowalność na depresje i dekoncentrację menedżera.
6. Menedżerowie podejmują się od trzydziestu do kilkuset drobnych czynów prostych w trakcie dnia dla przykładu delegowanie uprawnień, spotkania i zebrania z pracownikami, spotkania z interesantami, pisanie umów, telefony, poczta elektroniczna, szkolenia i tak dalej.
7. Przeciętnie szefowie działów realizują trzudzieści procent zaplanowanych celów.
8. Zakres pracy koncepcyjnej w trakcie dnia menedżera zawiera się w przedziale 5-16%.
9. Na pracę w zespole (między innymi zebrania, spotkania okolicznościowe, coaching, konsulting, strategiczne decyzje itd.) menedżerowie planują od 30 do 40 procent zasobów czasowych, znikomy udział czasu przeznaczają na podnoszenie własnych kwalifikacji oraz patrzenie na firmę z lotu ptaka.
10. Menedżerowie tracą od pięciu do piętnastu procent dnia pracy.
W innym wpisie zaprezentuję podobne tematy oferty firm szkoleniowych dla menedżerów.
KIM JESTEŚMY

Pomysłodawcą i wykonawcą niniejszego bloga jest Iwona Piga, trener prowadzący szkolenia z podejmowania decyzji i jednocześnie współautor tekstów z tematyki audytu kompetencji w organizacji.
W tym serwisie wiele dyskutujemy także o:
– audyty satysfakcji menedżerów w przedsiębiorstwach wszelkich branż
– testy rozwojowe
– szkolenia z efektywności osobistego
– eventy team building
– zarządzanie kapitałem ludzkim