Procedury w diagnozie kompetencji

Jedną z procedur diagnozowania kompetencji jest brytyjska procedura zwana: Work Competence Diagnosis Technique. Po zastosowaniu właśnie takiej procedury da się zbudować albo rozwinąć zestaw kwalifikacji. Tu można znaleźć instrukcję do wyżej wymienionej procedury:  Zarządzanie Projektami HR
Peter McPower z Nowej Zelandii opracował opisywaną technikę, która w dużej mierze przyczynia się do ustalenia zestawu umiejętności jakościowych, nie tak łatwych do pomiaru ocenami szkolnymi, a w ich wyniku szczególnie menedżerowie uzyskują wysokie lub ponadprzeciętne efekty. Technika ta bazuje na zebraniu oraz rozkładzie na czynniki danych uzyskanych w czasie procesu określanego obserwacyjnym badaniem behawioralnym.
Zasadza się on na przedstawieniu serii otwartych kwestii pracownikom, których wyniki pracy były w zeszłych latach lepsze niż średnia oraz do naśladowania. Stawiane kwestie są na temat aktywności wykonywanych w pracy oraz zdania z jakiego powodu uzyskują aż takie dobre wyniki.
Po zgromadzeniu wszystkich danych od uczestników biorących udział w wywiadzie behawioralnym, odpowiedzi zostają przekazane do bardzo szczegółowych wnioskowań dedukcyjnych. Metoda o której mowa opiera się na pewnej ilości bodźców decyzyjnych, ale wykazuje w praktycznym wykorzystaniu poważne wady.
Po pierwsze, bodźce decyzyjne nie powinny zostać zastosowane na użytek określania układu kompetencji w przyszłości, z takiego powodu, iż wszystkie bazują na subiektywnych doświadczeniach respondentów. Po drugie, metoda wymaga, by obserwatorzy mieli odpowiednie umiejętności oraz wyposażenie informatyczne od strony wnioskowań ekonometrycznych. I ostatnia sprawa – najbardziej efektywni menedżerowie powinni wyodrębnić pewną ilość godzin na badanie, co pociąga niechęć pracowników z powodu odłożenia na potem ich obowiązków w tym czasie.
Tyle menedżerskich myśli.
Opracowanie:Marek Puzdroń
Redaktor tej notki  jest absolwentem wydziału dziennikarstwa Uniwersytetu Opolskiego i studiów podyplomowych z tematyki  windykacji należności. Posiada tytuł Coacha Konkurencyjności AYB. Pracuje w Tomyślu Wielkim.  Od dwunastu lat szkoli i opracowuje badania dotykające tematyki telemarketingu w sektorze „budownictwo”.

O NASZYM BLOGU:
Badania kultury organizacyjnej
Rekrutacja  menedżerów
Polityka personalna w międzynarodowej jednostce biznesowej
Nowoczesne kierowanie kadrami
Nowoczesne modele kompetencyjne
Struktura organizacyjna
Assessment Center