Jedną z często spotykanych metod na zrobienie pracowniczych szkoleń są wyjazdy na kilka dni do jakiegoś hotelu. Takie rozwiązanie posiada parę zalet, przede wszystkim taką, że jeśli się będzie w takim miejscu z uczestnikami skupić się można tylko tym, żeby odpowiednio ten czas wykorzystać. Oczywiście przy założeniu, że z hotelem będzie wszystko w porządku, bowiem często różnie może z tym być.
Sporą grupę takich obiektów wyklucza się od razu na wybór miejsca na zorganizowanie szkolenia, na przykład po rozmowie telefonicznej czy też sprawdzeniu strony internetowej. Lecz w czasie poszukiwań należy jeszcze zapytać o kilka nietypowych rzeczy, i przy okazji się zorientować o rzeczy, jakie hotele często skrzętnie ukrywają, a na pewno same pierwsze o tym nie powiedzą.
Przede wszystkim dotyczyć to będzie remontowych prac, co do jakich rzadko się zdarza, że goście są odpowiednio wcześnie poinformowani. A realizacja szkoleń przy akompaniamencie młotów udarowych czy wiertarek na pewno zbyt przyjemne nie będzie, niejednokrotnie uniemożliwiając wręcz pracę. Z takich też powodów zawsze warto o to zapytać, wtedy można się spodziewać, że odpowiedź jednak zostanie udzielona.
Bardzo problematyczne też będą różne wesela, imprezy a nawet inne grupy szkoleniowe. Przeprowadzenie w efektywny sposób wszystkich zajęć będzie wymagało ciszy i skupienia – jeśli zza drzwi będzie dobiegała skoczna muzyka, to z pewnością będzie to miało wpływ na uczestniczące osoby. O takie rzeczy także należy zapytać w czasie szukania hotelu na szkolenie, jeżeli tego typu imprezy mają być organizowane w czasie wyjazdu, to może jednak lepiej pomyśleć o czymś innym.
Powinno się także dokładnie sprawdzić informacje na temat wielkości i wyposażenia sal szkoleniowych, jakie znajdują się w obiekcie. Wiele hoteli może lekko koloryzować przy podawaniu informacji w reklamach czy w serwisie internetowym, z takich też powodów będzie bezpiecznie dokładnie dopytać się na recepcji czy u managera.
W przypadku większych grup szkoleniowych ogromnie istotna jest także sprawna obsługa, tak aby goście nie byli zmuszeni do czekania w kolejce do meldunku czy posiłku. Te sprawy także warto wyjaśnić odpowiednio wcześnie z pracownikami hotelu, aby potem nie było niepotrzebnego nikomu zamieszania i bałaganu.