Dlaczego powinno się badać dążenia szkoleniowe

Wieloletni trenerzy menedżerów podkreślają, że diagnozowanie celów szkoleniowych to podstawowy asumpt do tego aby zacząć merytoryczne rozmowy w zakresie zakresu wiadomości, jakie posiadają pracownicy, posiadanych zdolności i możliwości wykonywania zadań i nastawienia do pracy, jakie uznają za niezbędne menedżerowie. Należy napisać, iż firma chce w tenże sposób oddziaływać na treści, jakie mają być poruszane podczas szkolenia. Mechanizm został opisany tutaj:  Kwestionariusze Opinii Pracowników
Dzięki wykorzystaniu badania potrzeb rozwojowych możemy zrealizować pewną grupę celów.
Wymieniając od najważniejszego – rozpoznamy sytuację szkolonej grupy – jak bardzo uczestnicy się akceptują, jaka ukształtowała się  kultura współdziałania, i tym podobne.
Po drugie, zdiagnozujemy poszczególne obszary wiedzy, które ma ta zbiorowość pracowników w zakresie planowanych do omówienia zagadnień. Takie działanie umożliwia trenerom dopasować obszar tematyczny sesji szkoleniowej do wymagań klienta. Jak najprościej to zrobić? – przeanalizujmy poprzednie opisy szkoleń dla tej grupy.
Gdy będziemy określać potrzeby rozwojowe, dowiemy się, jakie są prawdziwe problemy z życia biznesowego szkolonych osób – by właśnie te problemy rozważać w projekcie szkoleniowym. To uczestnikom umożliwia wykorzystać z prezentowanego materiału dydaktycznego praktyczne, często przygotowane do użycia i do zaprezentowania zarządowi metody pracy, a nie tylko abstrakcyjne wskazówki.
Kolejny cel – określimy w szczegółach oczekiwania uczestników – zwykle jest to wprost podkreślenie spraw ważnych dla przedsiębiorcy, ale i tematów przydatnych dla pracowników.
Moi znajomi pracownicy działów personalnych zajmujący się szkoleniami są przekonani, iż im lepiej zaplanują wraz z trenerem diagnozowanie oczekiwań szkoleniowych, tym dokładniej będzie można oszacować rezultaty szkolenia.
Na tą chwilę to tyle haerowych wniosków.
Autor:Lesław Kuna
Autor tego wpisu jest absolwentem wydziału historii Uniwersytetu Białostockiego i studiów podyplomowych z zakresu  prowadzenia szkoleń. Posiada licencję Coacha Zmiany Osobistej KFI. Kieruje agencją treningową w Świerklańcu.  Od jedenastu sezonów wykłada i rozwija badania dotyczące delegowania w branży „windykacja należności”.

O TYM PISZEMY:
Audyty motywacji
Ocena 360 pracowników
Polityka HR w nowoczesnej organizacji
Praktyczne kierowanie kadrami
Przyjazna kultura organizacyjna
Badania osobowości
Oprogramowanie rekrutacyjne