Lenistwo obniża skuteczność

Organizując od wielu lat – jako konsultant – problemy sprzedawców, zauważam, że jednym z niepotrzebnie popełnianych błędów w ich działalności jest brak zbudowania poprawnych relacji z odbiorcą. Rezultat jest prosty do zauważenia: sporo rozmów z klientami to w gruncie rzeczy prowokowanie niechęci odbiorcy.
Błąd ten średnio co tydzień omawiam na organizowanych co jakiś czas  szkoleniach z zarządzania sprzedażą.
Wysiłek poświęcony na rozmowę sprzedażową musi przynieść odpowiedni zwrot z inwestycji. Stanie się  tak, kiedy  w zbliżonym stopniu handlowiec podzieli swój wysiłek na każdy element  sprzedaży i nie zignoruje wspomnianego na wstępie tematu.
Warto podkreślić: chęć zapominania o ważnych kwestiach to prosta droga do wiadomego rezultatu. Jest nim porażka wizyty. Niefajne ani dla samego handlowca – żyje przecież z prowizji, ani dla jego pracodawcy – jego zespół nie osiąga efektów, ani dla odbiorcy – poświęcił czas na spotkanie, po której nie zobaczył tego, czego potrzebuje.
Ile razy spotykam takich ludzi, zawsze zastanawiam się, co może być powodem tego błędu. I dochodzę do takiej odpowiedzi: regularnie jest to po prostu: lenistwo pracownika.
Wzywam wszystkich sprzedawców: więcej pracy nad poznaniem zasad skutecznego sprzedawania!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>