Jakie rezultaty daje badanie oczekiwań rozwojowych

Diagnozowanie wymagań szkoleniowych oznacza rozłożony w czasie sposób badania, kiedy to rejestrowane jest wyrażone zapotrzebowanie dotyczące przedsięwzięcia edukacyjnego. Wtedy sprecyzowane są luki edukacyjne, określone metody uzyskania oraz wybierany jest efektywny harmonogram przeprowadzenia procesu dydaktycznego. Zbliżone definicje przeczytaj tu:  Badania Satysfakcji Pracowników
W efekcie zbadaniu potrzeb szkoleniowych zmierza się do opisania rezultatów przedsięwzięcia edukacyjnego, co pozwoli na zniwelowanie braków wiedzy. Określone efekty umożliwiają ułożyć harmonogram oraz zorganizować projekt szkoleniowy, a następnie to przedsięwzięcie opisać. Cele bywają dzielone na następujące grupy: poznawcze, behawioralne, emocjonalne.
Rezultaty określania oczekiwań doskonania kompetencji w literaturze wymienia się jako kolejno:
- Poznanie rzeczywistych sytuacji z życia zawodowego grupy – ażeby dokładnie te kwestie omawiać podczas szkolenia.
- Diagnoza oczekiwań samych uczących się. Daje to odniesienie się do zagadnień istotnych dla pracowników, a nie jedynie do problemów pracodawcy.
- Zbadanie strategii i pozycji ekonomicznej przedsiębiorstwa, dokładnie wtedy gdy szkolenie prowadzi wyspecjalizowany szkoleniowiec.
Dalej przedstawiam tradycyjne sprawy w badaniu wymagań szkoleniowych.
- Czy firma posiada mechanizm motywacyjny i sposób oceniania pracowników?
- Jak często przedsiębiorstwa stosuje pobudzający efekt zmiany wysokości wynagrodzeń?
- W jaki sposób przedsiębiorstwa bada stopień satysfakcji pracowników?
- Jakie przeszkody z badaniem motywacji podwładnych ma kadra zarządzająca?
- Jak często używany jest coachingowy element sprzężenia zwrotnego ”na bieżąco”?
Tyle menedżerskich inspiracji.
Redakcja:Henryk Zwierzyniecki
Autor tego artykułu jest absolwentem kierunku historii Uniwersytetu w Toruniu i studiów podyplomowych z tematyki  sozologii. Posiada tytuł Eksperta  ACL. Pracuje w Morągu.  Od sześciu sezonów szkoli i kreuje badania dotyczące efektywności osobistej w sektorze „reklamy”.

CZYTAJ TAKŻE O:
Audyty motywacji
Awansowanie w  firmach
Strategia human resources w prywatnej firmie
Wieloaspektowe zarządzanie personelem
Programy karier kadry rezerwowej
Systemy motywacyjne
Systemy kadrowo płacowe

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>