Feedback w symulacjach na szkoleniu

W czasie gier i symulacji trenerzy muszą poświęcać dużo uwagi kontaktu zwrotnego na temat osiągniętych efektów w grupie uczestnikow. Na tym blogu opiszę, w jaki sposób to robić.
Co nam daje komunikacja zwrotna? Eksperci dowodzą, iż dostarcza wiadomości na temat kompetencji, działania oraz zawodowej przydatności  obserwowanego pracownika biorącego udział w projekcie szkoleniowym – i robi to w specjalny sposób. Obserwowany podmiot – człowiek ma dalej poprawny obraz samego siebie, wytworów pracy i doradcy, który ocenia podwładnego. Doradca skłania ocenianego do większego wysiłku na szlaku do doskonałości. Przeczytaj tutaj: Logistyczne Gry Szkoleniowe 
Dobrym trikiem na głęboką świadomość, kiedy warto przekazywać informacje zwrotne, bywa przeanalizowanie, jak się zachowujemy – chodzi o powiązanie informacji zwrotnej z budowaniem relacji interpersonalnych w odniesieniu do trzeciej potrzeby w piramidzie Maslova.

Znajdziesz dokładne wskazówki pomagające w udzielaniu komunikatów zwrotnych, podczas gdy organizujesz grę decyzyjną.

Chcesz uświadomić sobie jak reagujesz na informacje zwrotne? Przemyśl sobie odpowiedzi kolejne zagadnienia.

- Biernie poznajesz zdanie obserwatora w zakresie twojego postępowania?
- Starannie rozmyślasz o tym, o czym jest wymiana zdań, umiejąc postrzegać sytuację z perspektywy innej pozycji w tym dialogu?
- Dostrzegasz pozytywne i złe strony doskonalenia czyjegoś postępowania?
- Bez pośpiechu mówisz o tym, co uważasz o opinii twojego rozmówcy?
- Razem z drugim rozmówcą ustalasz wasze działania?
- Zabiegasz o wsparcie, kiedy uważasz to za konieczne?
- Dziękujesz za informację zwrotną?

Próbuj być naprawdę otwarty na te pytania. W wielu sytuacjach może być równie wiele odpowiedzi ”nie zgadzam się”, w porównaniu do ”zgadzam się”. Odwracając role, nietrudno zdać sobie sprawę z wielu problemów w przyjmowaniu feedbacku.

Jeszcze jedna istotna sprawa: jak rozumieć uwagi krytyczne? Poniżej prezentuję dwanaście zasad.

Miej wewnętrzny zrównoważony rozwój.
Analizuj słowa.
Patrz na prowadzącego dialog, który przemawia do ciebie.
Nie oceniaj.
Nie przekonuj nikogo, że ktoś bywa przewrażliwiony.
Nie ubliżaj.
Nie interpretuj zbytnio zdań.
Nie zmieniaj głównego nurtu rozmowy.
Nie próbuj znaleźć wrogich motywacji.
Potwierdź, że zauważyłeś swój błąd.
Olgierd Halicki
Redaktor tej notatki  jest absolwentem wydziału matematyki Uniwersytetu Opolskiego i studiów podyplomowych z tematyki  astrofiyki. Posiada certyfikat Doradcy Terapii Ustawień PSS. Rozwija swoją firmę w Andrychowie.  Od dziewiętnastu sezonów koordynuje warsztaty i projektuje gry odnoszące się do obsługi klienta w branży „motoryzacyja”.

O NASZYM BLOGU:
Symulacje Szkoleniowe
Szkolenia dla pracowników
Gry komputerowe
Motywowanie
Lean games
Rozwiązywanie konfliktów
Certyfikacja trenerów
Podręczniki dla szkoleniowców

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>