Działanie coachingowe w grach menedżerskich

Prowadzenie gier dla menedżerów i symulacji szkoleniowych było dla mnie zawsze niezwykle czasochłonne. Prowadzący szkolenie powinien zdobyć pewne kwalifikacje pozwalające na angażowanie w zadania osób uczestniczących w szkoleniu. Takie kwalifikacje zawierają takie obszary: zarządzanie złymi doświadczeniami z przeszłości, przywództwo, organizowanie pracy za pomocą odpowiednich zadań i działania coachingowe.
Działanie coachingowe określa się jako bezpośrednie spotkanie dwóch ludzi. Kompetentna osoba ma rolę trenera oraz pomaga drugiej osobie w określaniu i planowaniu zamierzeń. Dlatego działanie coachingowe jest odpowiednią metodą w czasie gier dla menedżerów i symulacji biznesowych. Jest wiele argumentów, żeby wykorzystać działanie coachingowe w trakcie gier menedżerskich oraz symulacji opisujących działanie firmy. Dowiedziałem się o nich, gdy wszedłem na taki serwis internetowy:
Ekonomiczne Gry Biznesowe – Zestawienie
Rezultaty stosowania działania coachingowego w trakcie gier decyzyjnych oraz symulacji szkoleniowych zwykle są jak poniżej:
-    wytworzenie zadowolenia uczestników,
-    budowanie głębszych więzi pracownikami będącymi na szkoleniu,
-    możliwość otwarcia nowego biznesu,
-    odkrycie celu życiowego przez uczestników,
-    pełniejsza znajomość własnych wartości,
-    wybranie nowej metody rozwijania kariery,
-    wzbogacanie kwalifikacji zarządczych i zarządzania pracą ludzką,
-    balans między działalnością interpersonalną i w wykonywanym zawodzie.

Dwa dni temu zorganizowałem szkolenie dla handlowców i ich przełożonych w Krynicy w hotelu Hyrny. I w trakcie tego szkolenia zastosowanie działanie coachingowe w trakcie gier menedżerskich oraz symulacji opisujących działanie firmy. Uczestnicy szkolenia okazali się bardzo zaangażowani w zadania, które przygotowałem. Następnie opisaliśmy takie postulaty:
-    rola przełożonego bywa kluczowa w przedsiębiorstwie,
-    kierowanie działem pracowniczym wymaga specjalnych kwalifikacji,
-    kultura organizacyjna firm w różnych branżach jest podobna.

W drugim artykule zobrazuję technikę czterech kapeluszy. Często ją stosuję, jeśli piszę symulacje biznesowe.

Andrzej Stefanowicz
Autor tego felietonu jest absolwentem kierunku fizyki Uniwersytetu Gdańskiego i studiów podyplomowych z dziedziny  ochrony środowiska. Posiada certyfikat Mistrza Przywództwa Osobistego MKM. Kieruje agencją treningową w Kielcach.  Od dwudziestu lat prowadzi zajęcia i tworzy gry odnoszące się do rozwiazywania konfliktów w sektorze „internet i e-business”.

O TYM PISZEMY:
Gry Negocjacyjne
Kursy sprzedażowe
Gry licencjonowane
Coaching
Gry dla przemysłu
Planowanie strategiczne
Szkoła dla trenerów
Licencje dla moderatorów gier

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>